Site icon Svetlo Máriino

Povedz iba slovo (Páter Slavko Barbarič, OFM)

Kristus prichádza nielen preto, aby sme mu spievali, ale preto, aby úplne vstúpil do nášho života. To je moment prijímania. S celou Cirkvou vyznávame, že je to Baránok Boží, ktorý sníma hriechy sveta, ktorý pozýva na hostinu a prichádza uzdravovať. S celou Cirkvou vyznávame Baránkovu všemohúcnosť, všemohúcnosť jeho slova, ktoré uzdravuje dušu i telo. Kristus prichádza vo sv. prijímaní do srdca veriaceho a nakoľko je srdce pripravené a k dispozícii, natoľko sa uskutočňuje stretnutie s božským hosťom, ktorého nevidíme fyzickými očami, ale spoznávame ho vierou.

Čas po prijímaní je časom najintímnejšieho stretnutia duše so svojím Bohom skrze Ježiša Krista. Tento čas sprevádzajú eucharistické piesne a piesne vďaky, ale aj hlboké ticho, kedy duša, úplne odovzdaná svojmu Spasiteľovi, vstupuje do hlbokého pokoja. Pri stretnutí s Uzdravovateľom je duša uzdravená počas slov vyslovených pred prijímaním: Povedz iba slovo a duša mi ozdravie.

Uzdravenie je základným rozmerom sv. prijímania. Ide najskôr o vnútorné uzdravenie viery, lásky a nádeje. Získavame potrebné milosti pre život a životné situácie, a prijatie utrpenia, ak je to Božia vôľa.

Musíme pripustiť, že s omšou a modlitbou za uzdravenie sa stalo niečo, čo sa stať nemalo. Zanedbali sme modlitbu za uzdravenie alebo jej venujeme len veľmi málo času. Veriaci po prijímaní hneď odchádzajú. Nemajú čas! A práve v tej chvíli, po prijímaní, by sme mali čas mať. Treba zostať s Ježišom, aby svojím spásonosným spôsobom mohol v nás konať.

 

Modlitba

Pane, Ježišu Kriste, vitaj v mojom srdci! Všetko je pripravené na tvoj príchod. Radujem sa. Pozdravujem ťa. V tejto chvíli chcem žiť len pre teba, ako si ty žil a zomrel pre mňa. Všetko ti odovzdávam a ostávam v tebe v tichej radosti. Amen.

 

CHOĎ V POKOJI

Modlitbou Cirkvi a požehnaním končí sv. omša. Posledné slová kňaza sú: Choďte v pokoji! Nie je to len zaužívaný termín, ktorý nám umožňuje opustiť kostol a vrátiť sa do života, ale v týchto slovách je ešte raz zhrnuté všetko, čo sa odohralo na sv. omši a čo sa bude diať ďalej.

Eucharistická hostina je hostinou pokoja medzi Bohom a človekom a medzi ľuďmi. Ak chýba tento rozmer, ak sa neuskutočňuje pokoj, potom sa musíme zamyslieť nad skutočným významom a zmyslom Eucharistie. Ak by niekto nebol ochotný odpustiť, alebo by nebol pripravený prosiť Boha o odpustenie, sám by sa vylúčil z Eucharistickej obety. Ak by sa jej zúčastnil, bolo by to zneužitie.

Na túto hostinu sa prichádza v svadobnom rúchu, ktoré Boh pripravuje a ponúka na začiatku Eucharistickej oslavy. Preto niet ospravedlnenia, ak sa niekto ocitne na oslave bez svadobného, milostného rúcha. Keď vychádzame z kostola, keď odchádzame z omše, každý z nás by mal byť ohlasovateľom pokoja. Ísť v pokoji je biblickou túžbou a túžbou požehnania. Zároveň je to tá najkrajšia úloha, ktorú človek mohol dostať. Boh od nás nežiada nič, čo sám nie je pripravený dať. Preto, keď nám daroval pokoj a spásu, chce, aby sme to prinášali ďalej.

„Choďte do celého sveta a hlásajte evanjelium všetkému stvoreniu. Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený. A tých, čo uveria, budú sprevádzať tieto znamenia: v mojom mene budú vyháňať zlých duchov, budú hovoriť novými jazykmi, hady budú brať do rúk, a ak niečo smrtonosné vypijú, neuškodí; na chorých budú vkladať ruky a tí ozdravejú“ (Mk 16, 15-18).

Exit mobile version